Καούρα: Πως θα την αποφύγουμε

Βρισκόμαστε στην περίοδο των εορτών όπου όλοι μας τρώμε πιο λιπαρά φαγητά, τρώμε περισσότερο γενικά και σε ακατάλληλες ώρες. Η δυσπεψία και οι καούρες είναι συχνές την περίοδο των εορτών ως αποτέλεσμα αυτής της συνήθειας τις μέρες αυτές.

Που οφείλεται η καούρα;

Συνήθως οι καούρες παρουσιάζονται μετά από ένα βαρύ και πικάντικο γεύμα, καθώς και όταν ξαπλώνετε ή καπνίζετε αμέσως μετά το φαγητό. Οι καούρες οφείλονται στην παλινδρόμηση του όξινου περιεχομένου του στομάχου προς τον οισοφάγο, εξαιτίας της χαλάρωσης του οισοφαγικού σφιγκτήρα, οποίος τείνει να «κλείνει» αφού περάσει η τροφή.

Εάν όμως παραμείνει «ανοιχτός», τότε «το φαγητό ανεβαίνει από το στομάχι» και νιώθετε ένα κάψιμο στον οισοφάγο.

Πώς θα την αποφύγουμε;

Για μια καλή χώνεψη χωρίς καούρες, ειδικά μετά το πρωτοχρονιάτικο τραπέζι προσέξτε τα εξής:

  • Αποφύγετε τα αναψυκτικά μαζί με το φαγητό ή μετά από αυτό: Τα αναψυκτικά μπορούν να χαλαρώσουν τον οισοφαγικό σφιγκτήρα, διευκολύνοντας τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση.
  • Μην τρώτε υπερβολικά: Η μεγάλη ποσότητα τροφής στο στομάχι είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει φούσκωμα, καούρες και δυσπεψία. Επίσης, να μασάτε καλά και χωρίς βιασύνη τις μπουκιές σας.
  • Μην ξαπλώσετε αμέσως αφού φάτε: Ξαπλώνοντας μετά το φαγητό, διευκολύνεται η «άνοδος» του περιεχομένου του στομάχου προς τον οισοφάγο. Εάν θέλετε οπωσδήποτε να ξεκουραστείτε, βάλτε δύο μαξιλάρια στην πλάτη σας, ώστε να είστε ανασηκωμένοι και να παρεμποδίζεται η παλινδρόμηση.
  • Περπατήστε μετά το τραπέζι: Μια ήπια δραστηριότητα μετά το φαγητό, όπως ένας χαλαρός περίπατος, διευκολύνει την πέψη, επειδή το περιεχόμενο του στομάχου ωθείται προς το έντερο.
  • Φορέστε κάτι άνετο: Τα ρούχα που πιέζουν την κοιλιά, όπως τα κολλητά τζιν, μπορούν να αυξήσουν την ενδοκοιλιακή πίεση και να προκαλέσουν παλινδρόμηση.

   Πηγή: vita.gr

  Δημοσίευση: Γιάννης Παυλιδάκης