Αϋπνία: Πως θα την νικήσουμε

Η αϋπνία μπορεί να αποτελεί σημαντικό πρόβλημα, καθώς τα άτομα που την αντιμετωπίζουν δεν ξεκουράζονται, πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση, σωματική αλλά και ψυχική και τότε συνειδητοποιούμε πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος για την υγεία μας.

 Ποια τα είδη της αϋπνίας

Οι αιτίες της αϋπνίας εξαρτώνται από τον τύπο της αϋπνίας που αντιμετωπίζετε. Ειδικότερα, η βραχυπρόθεσμη αϋπνία μπορεί να προκληθεί από το άγχος, από ένα τραυματικό ή στρεσογόνο συμβάν ή κάποια αλλαγή στο πρόγραμμα σας ή τις συνήθειες του ύπνου σας.

Η χρόνια αϋπνία, από την άλλη, εμφανίζεται για τουλάχιστον τρεις μήνες και συνήθως αποτελεί δευτερεύον σύμπτωμα σε άλλα προβλήματα υγείας, όπως η αρθρίτιδα ή ο πόνος στην πλάτη και ψυχολογικά ζητήματα όπως η κατάθλιψη.

Βγάλτε την νοκ άουτ

Για να την αντιμετωπίσετε είναι σημαντικό να προσδιορίσετε εάν υπάρχει κάποιο άλλο ιατρικό ζήτημα που να την προκαλεί. Οι πρακτικές που μπορείτε να δοκιμάσετε περιλαμβάνουν:

*Αποφύγετε αλκοόλ και καφεΐνη

Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, καθώς ακόμα και αν δεν φαίνεται, στην πραγματικότητα μπορεί να διαταράξει τα βαθύτερα στάδια του ύπνου, που επιτρέπουν στο σώμα να ξεκουραστεί εντελώς και να ανακτήσει την ενέργειά του.

Τα καφεϊνούχα ποτά, όπως ο καφές και τα αναψυκτικά θα ήταν επίσης καλό να τα αποφύγετε γιατί λειτουργούν ως διεγερτικά. Ερευνητές συνιστούν να αποφεύγετε την καφεΐνη τουλάχιστον έξι ώρες πριν πέσετε για ύπνο.

Ταυτόχρονα, είναι σημαντικό να προσέξετε και την κατανάλωση υγρών πριν ξαπλώσετε, αφού είναι πιθανότερο ο ύπνος σας να διαταραχθεί από τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις στο μπάνιο.

*Κόψτε το τσιγάρο

Εάν καπνίζετε, τότε έχετε ακόμη έναν λόγο για να δώσετε τέλος σε αυτήν την κακή συνήθεια, αφού η νικοτίνη είναι διεγερτική ουσία, που μπορεί να προκαλέσει και αϋπνία. Ταυτόχρονα, το κάπνισμα μπορεί να οδηγήσει σε υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιακές προσβολές, εγκεφαλικά επεισόδια ή ακόμα και σε καρκίνο.

*Μετακινηθείτε

Η γυμναστική, όπως και σε άλλες περιπτώσεις, έτσι και στην περίπτωση της αϋπνίας είναι σύμμαχός σας. Η φυσική άσκηση είκοσι έως και τριάντα λεπτών την ημέρα μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τόσο τον ύπνο σας όσο και γενικότερα την διάθεσή σας.

Δοκιμάστε να εντάξετε στο καθημερινό σας πρόγραμμα μερικές ασκήσεις από το είδος της γυμναστικής που προτιμάτε. Ακόμα και το χαλαρό περπάτημα μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τις πιθανότητες αϋπνίας, αφού αποτελεί ένα είδος άσκησης.

Πηγή: vita.gr

   Δημοσίευση: Παυλιδάκης Ιωάννης