Καταργούνται τα Καλλιτεχνικά Μαθήματα στην Εκπαίδευση

Έτσι εξοστρακίζεται η Τέχνη από το νέο σχολείο,με την κατάργηση 2 σπουδαίων μαθημάτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που πολλά παιδιά ίσως και είχαν σπουδαία κλίση σε αυτόν τον τομέα !

Ikastika.jpg

Η λαίλαπα των καλοκαιρινών ημερών στο χώρο της εκπαίδευσης, συνεχίζεται με παράλογες ανακοινώσεις-προτάσεις. Μετά την κατάργηση ειδικοτήτων, κλάδων, μαθημάτων, ανθρώπων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, ήρθε η ώρα της Τέχνης. Με ακαθόριστες, αψυχολόγητες διαδικασίες καταργείται κάθε μορφή Καλλιτεχνικού μαθήματος από τη Γενική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τα μαθήματα της Τέχνης που καταργούνται είναι τα Καλλιτεχνικά μαθήματα και η Μουσική. Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα που ίσχυε μέχρι τώρα, διδάσκονταν στο Λύκειο τα Καλλιτεχνικά Μαθήματα: Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ιστορία Τέχνης και Εικαστικά -μάθημα που έχει ήδη καταργηθεί. Στο Γυμνάσιο διδασκόταν το μάθημα των Καλλιτεχνικών σε όλες τις τάξεις. Με τις νέες προτάσεις παραμένει το μάθημα μόνο στην Α΄ Γυμνασίου.

Ikastik.jpg

Έτσι εξοστρακίζεται η Τέχνη από το νέο σχολείο. Τι σχολείο είναι αυτό και σε ποια χώρα, στην Ελλάδα; Προφανώς, για το θεαθήναι, ο κλάδος των Καλλιτεχνικών δε θα καταργηθεί, θα μεταπηδήσει εξ ολοκλήρου στα Δημοτικά σχολεία, ένας κλάδος πενταετούς φοίτησης, θα σταματάει την Τέχνη στο εικαστικό παιχνίδι. Δεν είναι κακό, αρκεί να είχε συνέχεια. Πέρα από την καλλιέργεια, τη γνώση και την αισθητική που θα στερείται ο μαθητής του Γυμνασίου και του Λυκείου, στερείται και τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, αν και τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και η επίδοση σ’ αυτά είναι βασική προϋπόθεση για πολλές Ανώτατες Σχολές και Ιδρύματα της χώρας.

Ikasti.jpg

Και επειδή αυτά παραμένουν ίδια με κάθε εκπαιδευτικό σύστημα και μάλιστα έχουν πάντα υποχρεωτική τη βάση του 10, καταλαβαίνουμε ότι αυτού του είδους οι σπουδές θα αφορούν μόνο τις πλούσιες οικογένειες. Οι φτωχοί πλέον, δε δικαιούνται να έχουν ταλέντο. Γιατί ο Έλληνας μαθητής να μη μάθει τι ρυθμού είναι ο Παρθενώνας, ενώ ο Γερμανός και ο Γάλλος ξέρουν; Διότι εκπαιδεύεται για να γίνει ο υπηρέτης τους. Είναι η μόνη λογική εξήγηση. Γιατί ο καλλιεργημένος άνθρωπος είναι επικίνδυνος. Ελπίζουμε στην αναθεώρηση και στην επανεξέταση των προτάσεων του Υπουργείου και παρακαλούμε να ακουστούν οι φωνές της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, των Συμβούλων Καλλιτεχνικών, του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών και κάθε πολίτη αυτής της χώρας που ανησυχεί και προβληματίζεται για το μέλλον της.

eikastika.jpg

Ελένη Γούναρη Ζωγράφος, κλάδου ΠΕ08 Καλλιτεχνικών, Mcs Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Β/θμιας Εκπ/σης Ζακύνθου

Πηγή:alfavita

Επιμέλεια άρθρου: Καρυδάκη Νικολέτα